BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, December 23, 2010

malang

amaran: post harini nak guna 'AKU' sebab rasa nak penumbuk orang,hati sangat bengang,panas,menyirap.dan ada unsur perkauman sikit.harap maaf.
hari ini aka 22/12/2010 adalah hari malang bagi aku.
macam-macam masalah datang harini.
tak tahu kenapa.
first, dah la niat nak pergi class dah ada.set jam tak tahu dah berapa banyak.campur hp efa lagi.last-last lagi 2minit sebelum class baru tersedar.aduh.*kesal
second, harini presentation untuk subject HRM.punya semangat buat jawapan gempak,slides hebat,kiranya fahamlah apa yang hendak di-present-kan.kalau siapa-siapa tanya confirm dengan penuh yakin dapat jawap punya.last-last groupmate berlainan kaum yang macam celaka pergi ubah jawapan aku.bukan setakat ubah semua jawapan,siap tambah jawapan dari internet.sia-sia dapat markah 0 kerana tak dapat jawap soalan yang diberikan oleh lecturer dan kerana jawapan adalah dari internet.dikira plagiarism.dah la kau ubah jawapan aku,siap amik jawapan dari internet pulak.ditambah pula kau tuding jari kata aku yang amik jawapan tu dari internet.haduh.teruk betul lah kau orang ini.siap buat muka tak bersalah.macam kau rasa perbuatan kau mengubah jawapan orang lain dan curik jawapan dari internet adalah perbuatan mulia.hotakkau.dah la subject ni tak ada midterm test.carrymark hanya mengharapkan presentation.alih-alih begini jadinya.kecewa gila!tak pernah rasa kecewa pada subject yang diambil macam rasa kecewa dekat subject HRM ini.*nangis petang-petang.tiada gunanya.
third, ada orang datang attack mengatakan aku dah kacau hak dia.dah la tak tanya apa-apa, terus datang serang.sumpah terkejut.cuba selesai cara baik.tak berjaya.*psycho ya amat.gilakau.
forth, masa sedang berborak-borak aka minum-minum aka lepak, ada si gila mana tah bawak anjing masuk area tu.kalau lah terlepas tak ke sia-sia kena samak kerana digigit atau dijilat oleh binatang yg dikira najis mughalazah itu.anjing tu hampir-hampir nak kejar aku sebab bau aku yang sedap mungkin.huishh nasib baik aku lari.tapi malang bagi sanie kerana dijilat oleh anjing tersebut.*kasihan sanie.
fifth, mama demam.semalam baru dia datang bawak aku pergi makan best-best.tengok-tengok harini dia demam.tak sangka sungguh.*cepat-cepat lah baik.nanti kita kemas rumah sam-sama ya mama.
hingga waktu ini, tak dapat tidur.fikir macam-macam.terasa hidup ini sangat malang dan tidak adil kepada diriku.mungkin ada hikmah disebaliknya.tak tahu lah.Allah lebih mengetahui.mungkin orang cakap aku ni tabah,gagah,kuat dan boleh handle semuanya dengan baik.tapi,aku tak pernah rasa diri aku sebegitu.terasa lemah sangat.moga-moga hidup sentiasa lebih baik dan diberkati.harap-harap

1 comments:

Anonymous said...

dugaan hidup, sabar je la :)